FANDOM

Ejaculació PrecoçEdit

Consultes a Barcelona

Xavier Conesa Lapena Psicòleg-Sexòleg Col.n º 4.977 Especialitzat en el tractament de la Ejaculació Precoç.

CONSULTES:

C / Santa Anna, 28 Barcelona C / Gaietà Vinzia, 11-13 (MOLLET) Barcelona

Tel: 93 570 71 54 (24 hores)

L' Ejaculació Precoç

Definició

Signes i exàmens Tractament Expectatives (pronòstic) Complicacions Situacions que requereixen assistència mèdica Prevenció Definició

És l'ejaculació que es presenta abans del moment en què l'home ho desitja o massa ràpid com per satisfer la companya durant la relació sexual.

Causes, incidència i factors de risc

Especializado en EP

L'ejaculació precoç és una queixa freqüent i la seva causa rares vegades és un problema físic o estructural.

Quan es presenta al començament d'una relació, és sovint causada per l'ansietat i de l'excés d'estimulació. Altres factors psicològics com la culpa també poden ser rellevants. Aquesta condició generalment millora amb el temps sense un tractament formal.

Símptomes

L'ejaculació es presenta abans que l'individu o la parella ho desitgen, ja sigui abans de la penetració o molt poc després de la penetració abans que la parella se senti totalment satisfeta.

Signes i exàmens

Generalment, l'examen orgànic és normal i és poc probable que una troballa anormal s'associï amb aquesta condició. Hi ha més possibilitat d'obtenir informació útil entrevistant a la persona afectada o al seu parella.

Tractament

En general, la pràctica i la relaxació ajuden a manejar aquest problema. Alguns homes intenten distreure a si mateixos amb pensaments que no tenen a veure amb el sexe (com anomenant els jugadors de beisbol i els seus registres) per evitar excitar massa ràpid.

Algunes d'aquestes tècniques útils poden ser:

El mètode "pari i segueixi":

Implica estimulació sexual fins quan l'home reconegui que està a punt d'ejacular, l'estimulació es suspèn durant aproximadament trenta segons i després es pot reprendre. Es repeteix la seqüència fins quan es desitgi l'ejaculació, permetent que l'última vegada l'estimulació continuï fins quan l'ejaculació es presenti. El mètode de la "compressió":

Implica estimulació sexual fins quan l'home reconegui que està a punt d'ejacular, moment, l'home o la seva companya estreny suaument l'extrem del penis (on el gland s'uneix al cos del penis) durant diversos segons interrompent l'estimulació sexual durant aproximadament 30 segons i reprenent posteriorment. La persona o la parella poden repetir la seqüència fins quan es desitgi l'ejaculació, permetent que l'última vegada l'estimulació continuï fins quan es presenti l'ejaculació. Els medicaments antidepressius com el Prozac i altres inhibidors selectius de la captació de la serotonina poden ajudar, ja que tenen un efecte secundari comú de perllongar l'estimulació sexual abans de l'ejaculació.

Es poden aplicar cremes anestèsiques locals al penis per disminuir l'estimulació, amb la qual cosa es prolonga el temps abans de l'ejaculació. L'ús del condó també té aquest efecte per a alguns homes.

Expectatives (pronòstic)

En la majoria dels casos l'home és capaç d'aprendre el control de l'ejaculació a través de l'educació i de la pràctica de les tècniques simples descrites anteriorment. L'ejaculació precoç crònica pot ser un signe d'ansietat o de depressió, condicions que es podrien resoldre amb una intervenció psiquiàtrica.

Complicacions

L'ejaculació molt prematura, que es presenta abans de l'ingrés a la vagina, pot impedir un embaràs desitjat. La manca contínua de control de l'ejaculació pot conduir a insatisfacció sexual de part d'un o ambdós membres de la parella i pot ser un factor de tensió sexual o discòrdia en la relació en general. Situacions que requereixen assistència mèdica

S'ha de buscar assistència mèdica si l'ejaculació precoç està causant un problema i no respon als mètodes de tractament tradicionals.

Prevenció

No es coneix cap forma de prevenir aquest trastorn, encara que la relaxació pot disminuir la possibilitat que es presenti.

Recentment, la O.M.S. (Organització Mundial de la Salut) ha acceptat les Teràpies de Bach com eficaços en determinades disfuncions, entre elles el retard de la resposta ejaculatòria. Per la seva bona tolerància i l'absència d'efectes secundaris, obre noves expectatives davant el tractament de determinades disfuncions.

L'ús dels Inhibidors Selectius de la Serotonina es demostren molt eficaços però utilitzats correctament i amb assessorament del terapeuta.

          Hi ha moltes definicions fa a l'ejaculació precoç i actualment la millor al meu parer és la següent: hi ha ejaculació precoç quan l'home no pot dominar durablement seva excitació que la seva ejaculació arriba involuntàriament.

La noció essencial en aquesta definició és la paraula "involuntàriament", en efecte el ejaculador precoç no pot decidir voluntàriament el moment del seu ejaculació.

En consultación de sexologia, generalment els homes que pateixen d'ejaculació precoç diuen que ejaculen després de menys de vint vaivens.

Les causes d'una ejaculació precoç són essencialment d'origen psicològic comportamental: mals costums de masturbació durant l'adolescència, tenint com únic objectiu el de crear ràpidament una tensió sexual, sense fer durar ni apreciar el plaer que precedeix el reflex ejaculatori. Una forta tensió emocional incontrolable durant l'acte sexual. L'estrès, l'ansietat, el cansament poden també ser responsables d'una ejaculació precoç. Per acabar, un conflicte relacional amb la parella pot també ser responsable d'una ejaculació precoç.

El que no s'ha d'oblidar és que una ejaculació precoç, que ve primer periòdicament, pot tornar més sovint i després repetir-se en cada acte sexual. En efecte, quan una ejaculació precoç es repeteix diverses vegades, la por al fracàs i l'estrès seran els responsables d'una ejaculació precoç repetitiva i durable.

D'aquesta manera l'ansietat, la por al fracàs, la por de no arribar a la seva petita gesta, una forta tensió emocional incontrolable, són les causes més comunes de l'origen de l'ejaculació precoç.

Per als homes l'ejaculació precoç és molt freqüentment responsable d'una falta de motivació per als actes sexuals, una desvalorització de la seva pròpia imatge i l'evolució pot arribar a una impotència psicològica.

Per a la dona l'ejaculació precoç del seu company pot també arribar a una falta de motivació per fer l'amor, una absència de l'orgasme i pot evolucionar fins a una frigidesa secundària.

Per a la parella, l'evolució es dirigeix ​​sobre la ruptura de la comunicació afectiva, sensual i eròtica, el que condueix sovint a una separació de la parella.

L'ejaculació es produeix en dos temps:

El primer pas o fase preexpulsiva, correspon a la posada en tensió de l'esperma a les vies genitals posteriors. Aquesta fase és perceptible per l'home, controlable i reversible.

El segon pas és la fase expulsiva, correspon a l'expulsió de l'esperma. Aquesta fase és incontrolable i irreversible ja que es tracta d'un reflex. No es pot actuar sobre un reflex

De la fisiologia de l'ejaculació, es dedueix que el tractament de l'ejaculació precoç s'aplicarà a la fase preexpulsiva de l'ejaculació.

Caldrà aprendre:

    -Repartir la seva excitació a tots els nivells del cos i no concentrar únicament en el sexe.

    -A jugar amb el sexe en erecció, vostè sol, o amb la seva parella, per tal de controlar la seva tensió emocional.

-A reconèixer fàcilment la fase preexpulsatoria de l'ejaculació per tal de controlar l'excitació per no arribar a la fase expulsatoria que és irreversible.

Bibliografia

l. La Sexualitat Humana. 3 volums. Màster, Johnson i Kolodny. Ed Grijalbo.

2. El plaer d'estimar. Confort, Alex. Ed Blume.

3. Homosexualidades. Informe Kinsey. Kinsey, A. Ed Debat.

4. Manual de Sexologia. Zwang, G. De.Toray-Masson.

5. Informació sexual per a joves. Claeson, B.H. Lóguez ed. 1988.

6. Educació Sexual. López Sanchez, F. Fundació Empresa-Universitat. Madrid.1990.

7. La nova teràpia sexual. 2 volums. Kaplang, H. Ed Grijalbo.

8. The joy of sex. Confort, Alex. De. Grijalbo.

9. Trampes i claus sexuals. Calvo, M. Ed lcaria.

10. L'ejaculació precoç. Kaplang, H. Ed Grijalbo.

11. El sentit del Sexe. Kaplan S., H. Ed Grijalbo. Barcelona. 1981.

Xavier Conesa

Sexòleg