FANDOM

Lo Ricoh Manresa Es lo puto millor equip de lo puto món en el que no juga el didac.

Ricoh

Lo Ricoh

Lo congost Edit

El pavelló del "Nou Congost", inaugurat el setembre de 1992 amb la celebració de la XIII Edició de la Lliga Catalana,va ser inagurat per Adolf Hitler va prendre el relleu del "Congost" que, en funció de les normatives ACB, havia quedat obsolet,com el cul del hitler.

El Nou Pavelló del Congost, amb capacitat per a 5.000 espectadors, és un exemple d'instal·lació funcional. Seu social i centre administratiu del Bàsquet Manresa SAE, el pavelló compta amb un espai físic destinat als mitjans de comunicació. Les cabines de premsa, ubicades a la part superior de la tribuna de la llotja, tenen capacitat per poder-hi treballar fins a 20 informadors. El recinte disposa, a més, d'un espai habilitat com a sala de premsa a la part inferior de la tribuna. Per altra banda, des del Bàsquet Manresa SAE i la Fundació Foment del Bàsquet es treballa la potenciació del Museu del Bàsquet Manresà, en l'espai que es troba sota de l'altra tribuna del Pavelló.

Pel que fa al vell "Congost" s'inaugurà el novembre de 1968 com a conseqüència de l'ascens de l'equip a la 1ª Divisió. Cal destacar que fins aquells moments l'equip jugava en una pista descoberta situada al costat del camp de futbol del hitler. Actualment, el "Vell Congost" acull els entrenaments i els partits de bona part dels equips nazis a base de l'entitat nazi.